افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33472 تعداد نوشته های امروز : 23×
توزیع “امکانات درمانی” باید عادلانه شود
14 شهریور 1401 - 0:25
شناسه : 29228

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توزیع عادلانه امکانات درمانی گفت: در حال حاضر شهرستان هایی مانند اسلام آبادغرب و دالاهو با کمبود امکانات مواجه هستند و باید تلاش جدی تری برای توزیع عادلانه امکانات در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد.

پ
پ

مجتبی بخشی پور در آیین تجلیل از بهورزان شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو که امروز (۱۳ شهریور) با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به رابطه تنگاتنگ سلامت و توسعه گفت: سلامت جسمی و روحی پایه و اساس هر جامعه ای است، چرا که یک انسان سالم می‌تواند توسعه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

بخشی پور گفت: اگر جامعه ای از سلامت لازم برخوردار نباشد حرکت به سمت توسعه در آن جامعه کند خواهد بود، بنابراین نیاز است که به زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای شود.

این نماینده مجلس گفت: هرچقدر در حوزه بهداشت و درمان هزینه کنیم در حقیقت برای آینده سرمایه گذاری کرده و سلامت آیندگان را تضمین کرده ایم.

بخشی پور در ادامه با انتقاد از ناعادلانه بودن توزیع امکانات حوزه بهداشت و درمان در کشور گفت: متاسفانه مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان بسیار کم برخوردارند و نیاز است در این زمینه همت بیشتری برای فراهم آوردن زیرساخت های این حوزه دراین مناطق صورت گیرد.

وی به هزینه های بالای درمان هم اشاره کرد و افزود: این بالا بودن هزینه ها در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر خود را نشان می‌دهد و نیاز است که مجلس و دولت در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند.

بخشی پور در ادامه از بهورزان به عنوان پیش قراولان حوزه بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: متاسفانه تنها ارتقا برای این قشر “بازنشستگی” است و این امر می طلبد که مجلس و دولت برنامه جدی برای توانمندسازی بهورزان داشته باشند.

وی در ادامه به بخشی از اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو اشاره کرد و افزود: پروژه تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در حال انجام است و ظرف یکی دو ماه آینده تکمیل می شود.

بخشی پور گفت: ساخت کلینیک بیمارستان هم در دست اقدام است و ۱۵ میلیارد تومان در سفر اخیر هیات دولت به استان برای آن مصوب شده است.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سیستم سرمایشی بیمارستان اسلام آباد غرب، از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع خبر داد و افزود: مناقصه این پروژه هم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل بیمارستان شهرستان دالاهو هم جزو مصوبات سفر است که به زودی انجام می شود.

دکتر کمال حیدری معاون وزیر بهداشت هم در این مراسم با قدردانی از تلاش های نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از زیرساخت های درمانی شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو به دعوت این نماینده صورت گرفته و امیدواریم این سفر منشا خیری برای این دو شهرستان شود.

وی افزود: در بازدیدی که از مراکز درمانی این شهرستانها داشته ایم متاسفانه مشکلات بسیار است و وضعیت موجود در شان مردم این شهرستان ها نیست و امیدواریم بتوانیم قول های این سفر را همگی عملی کنیم.

مقام معظم رهبری بیشتر از همه مسئولین “حوزه سلامت” را می شناسد

دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا تمام وعده های این سفر را عملی کرده و بتوانیم اعتبارات لازم برای تکمیل بخشی از مراکز درمانی شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو را تامین کنیم.

وی افزود: قطعا عملی کردن وعده های داده شده شرایطی را می طلبد که امیدواریم فراهم شده و بتوانیم امکانات درمانی این دو شهرستان را ارتقا دهیم.

وی افزود: سال گذشته مصوبات خوبی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشتیم اما در صحن مجلس ماجرا طور دیگری رقم خورد، بنابراین شرایط باید برای عملی کردن وعده ها مهیا شود.

شهریاری با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جد پیگیر رفع مشکلات این حوزه است، گفت: در این راستا جلسات متعددی با مسئولین مختلف داریم، اما در میان همه آنها مقام معظم رهبری را از همه آگاه تر و دلسوزتر یافتیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقام معظم رهبری حوزه سلامت را به خوبی می شناسد و اگر کمک دو میلیارد یورویی ایشان به حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا نبود، قطعا کشور به وضعیتی که در این زمینه داریم نمی رسید و قطعا خسارات بسیاری متحمل می شدیم.

شهریاری گفت: مجددا مشکلات حوزه بهداشت و درمان را از مسئولین مختف پیگیری می کنیم و تلاش داریم که مشکلات بودجه ۱۴۰۱ را در بودجه ۱۴۰۲ در این حوزه رفع کنیم.

افزایش تعداد پزشکان کار خطایی است

دکتر محمدباقر حیدری رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به برکات انقلاب در حوزه بهداشت و درمان گفت: پیش از انقلاب عمده پزشکان را پزشکان هندی و پاکستانی تشکیل میدادند و جمعا حدود ۱۶ هزار پزشک می شدند، اما امروز به برکت انقلاب تعداد پزشکان ایرانی به ۱۲ برابر این تعداد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد پزشکان نسبت به جمعیت کافی است، گفت: افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و افزایش تعداد پزشکان کار خطایی است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح تعرفه های پزشکی، خواستار اجرای کامل سیستم ارجاع و پزشک خانواده و نیز پرونده الکترونیک در کشور شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷