افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33472 تعداد نوشته های امروز : 23×
کرمانشاه؛ سرزمینی برای همه فصول
06 مهر 1401 - 11:25
شناسه : 30825

یک کارشناس گردشگری گفت: طبیعت چهار فصل این ظرفیت را برای کرمانشاه فراهم کرده که در همه فصول میزبان گردشگران باشد.

پ
پ

علیرضا مرادی بیستونی امروز(ششم مهر) در دومین روز از هفته گردشگری در گفت و گو با ایسنا، طبیعت چهار فصل را یکی از مهمترین ظرفیت های کرمانشاه برای جذب گردشگران خواند و اظهار کرد: کرمانشاه از جمله استانهای غربی کشور است که با چهار استان کردستان، ایلام، همدان و لرستان و با دو بخش کردی نشین و عرب نشین عراق همجواری دارد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در گذشته در مسیر شاهراه بین النهرین و پس از آن در مسیر عتبات عالیات قرار داشته، اظهار کرد: این استان از اصلی ترین محورهای مواصلاتی شرق به غرب بوده و علاوه بر این مسیر مواصلاتی شمال به جنوب است که ارتباط بین استان های سردسیر شمال غرب کشور را به استانهای گرمسیر جنوب غرب کشور متصل می کند.

این کارشناس گردشگری به اختلاف ارتفاع شهرستان های مختلف کرمانشاه از سطح دریا اشاره کرد و گفت: سنقر به عنوان یکی از سردترین شهرستان های استان حدود ۱۶۸۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که این میزان در قصرشیرین به عنوان گرمسیرترین شهرستان استان حدود ۳۷۰ متر است.

وی با بیان اینکه وجود این اختلاف ارتفاع اقلیم های متفاوت آب و هوایی را برای کرمانشاه رقم زده، افزود: این شرایط باعث شده نوع پوشش گیاهی، خوراک و پوشش مردم در شهرستان های غربی با شهرستانهای شرقی و شمال استان کاملا باهم متفاوت می باشد.

مرادی بیستونی اضافه کرد: مردم شهرستان های شرقی استان و نیز منطقه اورامانات که شرایط آب و هوایی سردتری دارند، معمولا لباس های دست بافته پشمی با رنگ های تقریبا تیره می پوشند، درحالی که در غرب استان رنگ لباس ها بیشتر سفید و از پارچه های نازک تر است.

وی با بیان اینکه این نوع از شرایط آب و هوایی روی معماری این مناطق هم تاثیر گذاشته، ادامه داد: در مناطق اورامانات شاهد معماری پلکانی با سنگ لاشه و دیوارهای قطور هستیم و شهر پاوه را به عنوان شهر هزار ماسوله ایران می شناسند، اما معماری در سایر مناطق استان به گونه دیگری است.

این کارشناس گردشگری با تاکید براینکه با این اقلیم چهار فصل، کرمانشاه در هر فصلی از سال می تواند میزبان گردشگران باشد، گفت: گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می کنند با طی مسیری حدود یک ساعته از اورامانات و دالاهو که بسیار خوش آب و هوا هستند، تا قصرشیرین که منطقه ای گرمسیر است، دو آب و هوای کاملا متفاوت را در یک فصل تجربه می کنند.

وی یادآورشد: وجود نخلستان ها و باغات مرکبات در قصرشیرین و باغات گردو و درختان بلوط و بنه در اورامانات، طبیعت کرمانشاه را بسیار چشم نواز و بی نظیر کرده و به همین دلیل است که کرمانشاه را  استان چهار فصل ایران می شناسند.

مرادی بیستونی در پایان گفت: اقلیم متنوع کرمانشاه می تواند در هر فصلی گردشگران را به کرمانشاه بکشاند و از این منظر در کمتر نقطه ای از ایران شاهد چنین ظرفیتی هستیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷