افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
فارغ‌التحصیل صاحب‌مهارتِ بیکار در کرمانشاه نداریم
18 آبان 1401 - 13:25
شناسه : 33324

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: فارغ‌التحصیل صاحب‌مهارتِ بیکار چندانی در استان نداریم.

پ
پ

عزیز نوری با حضور در دفتر ایسنای کرمانشاه اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی ۱۰۰ هزار نفر بیکار در استان داریم که از این تعداد حدود ۳۹ هزار نفر آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

 نوری  با بیان اینکه عمده فارغ التحصیلان بیکار فاقد مهارت هستند، گفت: بعید است فارغ التحصیل دانشگاهی که دارای مهارت بوده در استان داشته باشیم که بیکار مانده باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با انتقاد از مهارت‌محور نبودن آموزش‌ های دانشگاهی، گفت: متاسفانه آموزش دانشگاه‌ها بگونه ای نیست که افراد را مهیای حضور در بازار کار کند.

نوری اضافه کرد: ۷۵ درصد آموزش‌های دانشگاه‌ها تئوری و تنها ۲۵ درصد آموزش های آنها عملی است، در حالیکه در آموزش های فنی و حرفه ای این نسبت برعکس است و حتی آموزش های تئوری فنی‌وحرفه‌ای هم در نوع خود کار عملی به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: مدرک‌های مرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۱۵۰ کشور دنیا دارای اعتبار بوده و قابل ترجمه شدن است.

۲۵۰۰ نفر از بیکاران استان برای جذب در واحدهای در حال احداث نفت و گاز کرمانشاه آماده می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای آموزش ۲۵۰۰ نفر از بیکاران استان برای جذب در واحدهای در حال احداث پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان کرمانشاه، گفت: در راستای توانمند کردن نیروهای بومی برای بکارگیری در این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری، آموزش نیروهای مورد نیاز با همکاری وزارت نفت در دستور کار مجموعه فنی و حرفه ای استان قرار گرفته که هم اکنون کار آموزش تعدادی از این هنرجویان در رشته های جوشکاری و برق در شهرستان های اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، روانسر و شهر کرمانشاه آغاز شده است.

 وی با اشاره به ارائه آموزش‌ها در پنج رشته، گفت: هزینه های برگزاری این دوره‌ها از سوی وزارت نفت پرداخت خواهد شد و برای متقاضیان رایگان است.

نوری با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان مرد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر و با اولویت افراد بومی انجام خواهد گرفت، گفت: متقاضیان تا پایان سال فرصت دارند برای ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

 وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۲۰ نفر برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال شاهد ثبت نام همه ۲۵۰۰ نفر باشیم.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام آموزش مهارتی پروژه‌های نفت و گاز نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

نوری در ادامه اشاره ای هم به برنامه مجموعه فنی و حرفه ای استان برای تحقق شعار هر دانش آموز یک مهارت داشت و گفت: در برنامه داریم تا با اولویت هنرجویان کار و دانش، سالانه حدود پنج هزار نفر از دانش‌آموزان را در طرح هر دانش‌آموز یک مهارت، صاحب مهارت کنیم.

ارائه ۳ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در کرمانشاه

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی به میزان ۱.۵ میلیون نفر ساعت و به همین میزان در آموزشگاه های خصوصی به مهارت‌آموزان استان کرمانشاه ارائه شده، گفت: پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به شش میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و خصوصی برسد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون دوره های آموزش مهارتی را به میزان ۱۰ هزار نفر دوره برگزار کرده‌ایم. 

وی در ادامه تعداد مراکز دولتی فنی و حرفه ای در استان را ۱۹ مرکز دولتی فعال اعلام کرد و افزود: در این مراکز ۱۱۸ کارگاه فعال داریم.

وی اضافه کرد: همچنین در استان نزدیک به ۳۲۴ آموزشگاه فعال بخش خصوصی فعال است. 

نوری با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های دولتی به جرات می توان گفت که ۸۰ درصد نیازهای مهارتی جامعه را پوشش می دهیم، گفت: بخش خصوصی هم مکمل نیازهای بازار کار  استان بوده و هر جا نیاز باشد، پای کار می‌آید.

نوری یادآوری کرد: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه در حوزه‌هایی مثل برق، ماشین آلات کشاورزی، مکانیک، گیاهان دارویی، صنایع چوب، آشپزی، طراحی دوخت و … در سطح ملی صاحب برند است.

انتهای پیام

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷