افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
بخشیده شدن حبس «سربازان فراری» در هفته قوه قضاییه
03 تیر 1402 - 19:26
شناسه : 39813

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه ازبخشیده شدن حبس “سربازان فراری” در هفته قوه قضاییه خبر داد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه ،بخشیده شدن حبس صیدمحمد محمودی،رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه  در خصوص اجرای طرح “بازگشت به سنگر” به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: بر اساس این طرح افرادی که سرباز فراری هستند چنانچه در هفته قوه قضاییه خود را معرفی کنند، می‌توانند از معافیت از کیفر برخوردار شده و بدون گذراندن دوره حبس، سربازی خود را انجام دهند و کارت پایان خدمت دریافت کنند.
وی یادآور شد: طبق روال معمول، سربازان فراری در صورتی که خودشان مراجعه کنند تا سه ماه حبس و در صورت دستگیر شدن تا شش ماه حبس را باید تحمل کنند که در هفته قوه قضاییه برای سربازان فراری که خود را معرفی کنند، این حبس بخشیده خواهد شد.
محمودی این توضیح را هم داد که افراد بالای ۴۰ سال به شرط داشتن سه فرزند و افراد زیر ۴۰ سال به شرط داشتن چهار فرزند از خدمت سربازی معاف هستند.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه بیشترین حجم نیرو‌های مسلح را به نسبت استان‌های همجوار دارد، گفت: استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر از حیث ورود به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در بین نیرو‌های مسلح است و سال گذشته کارنامه موفقی در حوزه پیشگیری از جرم در بین نیرو‌های مسلح داشته است.
محمودی تاکید کرد: رویکرد قانونگذار در برخورد با جرم در بین نیرو‌های مسلح به هیچ عنوان با ارفاق همراه نبوده، بلکه سختگیرانه است.
وی رویکرد سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان کرمانشاه را شناسایی علل و عوامل وقوع جرم از سوی نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر ساعت آموزش نیرو‌های مسلح را داشته ایم که عدد قابل توجهی است.
وی با بیان اینکه تنها مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات نیرو‌های مسلح سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته رتبه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ در مجموع شاخص‌های مورد ارزیابی شامل ورودی پرونده، جلوگیری از اطاله دادرسی، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و … از رتبه هفتم یا هشتم کشوری به رتبه دوم بعد از استان تهران رسیده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷