افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
02 مرداد 1402 - 15:33
شناسه : 42785

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

پ
پ

آیت‌الله مصطفی علما، امروز دوشنبه (دوم مرداد) در همایش بزرگ یاوران معروف که در تالار شهدای شهرداری کرمانشاه برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد جامعه عنوان و اظهار کرد: همه باید قضیه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

آیت‌الله علما اضافه کرد: احیاء فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر ضروری است و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید در این حوزه فعال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه مهم امر به معروف و نهی از منکر نزد خداوند، تصریح کرد: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خداوند است که به وسیله پیامبرانی که مبعوث کرد و نزول کتاب آسمانی، همه را دعوت به امر به معروف و نهی از منکر کرد. 

وی یادآور شد: سیدالشهدا(ع) برای حفظ اسلام و احیاء امر به معروف و نهی از منکر جانش را فدا کرد که این مسئله اهمیت توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد.

 آیت‌الله علما سپس با بیان اینکه راه‌های زیادی برای امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: باید ببینیم از چه راهی و با چه شیوه‌ای می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار داشته باشیم.

 وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های زیبای امر به معروف را شهید حاج قاسم سلیمانی در کاخ کرملین در جریان ملاقات با پوتین  به نمایش گذاشت و با اقامه نماز در کاخ رئیس جمهور روسیه به جهانیان امر به معروف کرد.

آیت‌الله علما سپس با بیان اینکه حجاب تنها یکی از مسائل جامعه اسلامی است که ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در آن پررنگ است، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید در دیگر حوزه‌ها هم جدی گرفته شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اقتدار کنونی ایران اسلامی داشت و گفت: اقتدار امروز کشور در سایه اسلام بدست آمده و باید برای حفظ این اقتدار تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) با تکیه بر معارف اسلام توانست شرق و غرب را به زانو درآورد، گفت: باید جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را با اسلام ناب محمدی(ص) آشنا کنیم.

 وی تاکید کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی باید به دنبال معرفی اسلام واقعی به جامعه باشند.

انتهای پیام
  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷