افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
باید روی تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان متمرکز شویم
07 آبان 1402 - 11:52
شناسه : 49572

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید روی تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان متمرکز شویم.

پ
پ

حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری، امروز(هفتم آبان) در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش استان، با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و دنیا، گفت: امروز ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و در دنیا هم قدرت مهمی به شمار می‌رود، بگونه‌ای که استکبار رسما اعلام کرده نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم.

 غفوری در ادامه با بیان اینکه برای پرورش چهره‌های در تراز انقلاب اسلامی باید مسئولین آموزش و پرورش و مدیران و معلمان قدم جای پای انبیاء و اولیای الهی بگذارند، تاکید کرد: تعلیم و تربیت ماموریت اصلی همه علمای دین و اصلی ترین کار معلمان و فرهنگیان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم آینده جامعه خود را ببینیم، باید شرایط امروز مدارس را نگاه کنیم، چون در آینده نه چندان دور جامعه تحویل کسانی است که امروز در مدارس حضور دارند.

 غفوری با تاکید بر اینکه باید روی تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان متمرکز شویم، ادامه داد: می توان بر پایه آموزه های دینی و الگوسازی شخصیت های برجسته، چهره هایی همچون شهید سلیمانی پرورش داد.

امام جمعه کرمانشاه به تاثیرات منفی فضای مجازی بر تربیت دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: با سپردن فرزندان معصوم این آب و خاک به فضای مجازی شرایطی ایجاد خواهد شد که آثارش را در جریان اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که به کشور لطمات زیادی وارد کرد.

غفوری ادامه داد: تعطیلی سیستم آموزشی در دوران کرونا هم لطمات زیادی را متوجه دستگاه تعلیم و تربیت کرد که آسیب‌های آن را در ابعاد مختلف آموزشی و علمی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب شاهد هستیم.

امام جمعه کرمانشاه  در ادامه با بیان اینکه دانشمندان امروز و چهره های موفق و افرادی که به توفیقات علمی دست پیدا کرده‌اند دست پرورده معلمان مدارس در سالهای گذشته هستند، گفت: برای پرورش چهره های موفق و برجسته باید در ابعاد گسترده تر و فراگیرتری کارهای تربیتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور باید رویکرد تربیتی مدنظر آموزش و پرورش باشد، گفت: باید از طرح های موفقی مثل طرح امین در جهت پرورش صحیح دانش آموزان بیشتر استفاده کنیم، چون مطمئنا خانواده ها هم زمانی که آثار اجرای چنین طرح هایی را در سطح مدارس ببینند به اجرای آنها مصمم خواهند شد، کما اینکه نمونه های استفاده آزمایشی از مبلغین طرح امین در چند مدرسه در نقاط متمکن شهر تهران نشان داد که خانواده ها مصر به تداوم اجرای طرح شدند. 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷