افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
افزایش توانایی‌های ذهنی و پیشگیری از آلزایمر با یادگیری زبان انگلیسی
22 مرداد 1403 - 11:53
شناسه : 64777

با یادگیری زبان انگلیسی توانایی‌های ذهنی خود را تقویت کرده و آلزایمر نگیرید! برخی تحقیقات نشان داده‌اند که فعالیت‌های ذهنی مانند یادگیری زبان می‌توانند به حفظ و تقویت عملکرد مغز کمک کرده و از بیماری‌هایی مانند آلزایمر پیشگیری کنند. در این مطلب، به بررسی تاثیر یادگیری زبان انگلیسی در پیشگیری از آلزایمر و بهبود عملکرد مغز خواهیم پرداخت. ادامه این مطلب جذاب را از دست ندهید.

پ
پ

آیا یادگیری انگلیسی باعث پیشگیری از آلزایمر و افزایش توانایی ذهنی می‌شود؟

امروزه تحقیقات زیادی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی انجام شده که یکی از آنها افزایش توانایی‌های ذهنی و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیره آلزایمر می‌باشد. محققان براین باورند که افرادی که به بیش از یک زبان مسلط هستند، معمولاً حافظه بهتری نسبت به دیگران داشته و از نظر روانشناسی افرادی خلاق و پویاتر هستند.

از آنجایی که یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی است که مستقیما مغز را درگیر کرده و به چالش می‌کشد، می‌تواند باعث بهبود حافظه، هوش و تمرکز شما شود و درنتیجه، استفاده از یک دوره جامع زبان انگلیسی می‌تواند احتمال بروز بیماری‌هایی مانند فراموشی، آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

تاثیر یادگیری زبان انگلیسی در پیشگیری از آلزایمر

افزایش توانایی‌های ذهنی و پیشگیری از آلزایمر با یادگیری زبان انگلیسی

بررسی محققان نشان داده که کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالانی که درگیر فرآیند یادگیری یک زبان جدید هستند، کمتر در معرض بیماری آلزایمر (فراموشی) قرار می‌گیرند. یادگیری یک زبان جدید بدون توجه به سن برای همه مفید بوده و تاثیر یادگیری زبان انگلیسی در پیشگیری از آلزایمر غیر قابل انکار می‌باشد.

همچنین افرادی که به بیش از یک زبان مسلط هستند، حافظه بهتری داشته و در زندگی فردی و اجتماعی خود خلاق‌تر می‌باشند. پس درنتیجه، با یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر بدست آوردن فرصت‌های بیشمار کاری و تحصیلی، احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل را کاهش خواهید داد.

یادگیری انگلیسی و تاثیر آن بر عملکرد مغز

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، کاری بسیار دشوار و پیچیده بوده که مغز انسان آن را انجام می‌دهد. زمانی که ما در حال یادگیری یک زبان جدید هستیم، مغز ما فعال بوده و مدام در حال بررسی و یادگیری مطالب جدید است. یادگیری انگلیسی برای مغز به عنوان یک تمرین ورزشی بوده و تا زمانی که در حال تمرین باشید، می‌توانید مغز خود را قوی کنید.

البته باید بگوییم که مغز همانند عضله نیست. مغز برخلاف عضلات همیشه فعال است، حتی در زمان خواب و استراحت. پس درنتیجه، اگر بتوانیم از قدرت منحصر به فرد مغز برای یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم به بهبود عملکرد مغز خود کمک کنیم.

افزایش توانایی‌های ذهنی و پیشگیری از آلزایمر با یادگیری زبان انگلیسی

در فهرست زیر برخی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی در بهبود عملکرد مغز را اشاره می‌کنیم:

  • داشتن قدرت تمرکز بیشتر
  • برخورداری از ضریب هوشی بالاتر
  • داشتن کنترل بیشتر بر هیجانات خود
  • قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بالاتر
  • برخورداری از قدرت خلاقیت و نوآوری
  • مصون بودن مغز از فرسودگی و کهولت سن
  • افزایش سایز مغز برای ذخیره سازی و بازیابی خاطرات

در هر سنی انگلیسی را یاد بگیرید

اگر تا به حال یادگیری انگلیسی را آغاز نکرده‌اید، همین حالا شروع کنید. بهتر است بدانید که برای شروع یادگیری انگلیسی هیچ وقت دیر نیست و در هر سن و سالی که باشید، یادگیری انگلیسی می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های مختلف در زندگی روزمره، باعث بهبود عملکرد ذهنی شما و پیشگیری از مواردی همچون آلزایمر و غیره نیز شود.

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، سعی کنید از طریق یک بستر بسیار مطمئن و متخصص اقدام کنید. بستری که نیازها و پرسش‌های شما را برطرف کرده، خدمات را با بهترین کیفیت ارائه دهد و در طول مسیر یادگیری پشتیبان شما باشد. ویژگی‌هایی که مجموعه آموزشی لینگوجو روی آنها تمرکز داشته و امکانات زیادی را به کاربران برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با هر سن و سالی که دارید با استفاده از خدمات آموزشی مجموعه لینگوجو مانند پکیج‌های آموزشی، شرکت در کلاس‌های آنلاین انگلیسی، اپلیکیشن کمک آموزشی و دوره‌های ویدئویی، انگلیسی را یاد بگیرید. همچنین، پشتیبانی ۲۴ ساعته این مجموعه، به شما این امکان را می‌دهد که درصورت بروز مشکل یا سوال در هر زمان از شبانه روز، پاسخ خود را به سرعت دریافت کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، یادگیری زبان انگلیسی علاوه فرصت‌های بیشماری که امروزه در اختیارمان قرار می‌دهد، باعث افزایش توانایی‌های ذهنی و پیشگیری از آلزایمر نیز می‌شود. همچنین فراموش نکنید که مجموعه آموزشی لینگوجو در کنار شما است تا بهترین تجربه از یادگیری زبان انگلیسی را برای شما رقم بزند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷