افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
ساخت دستگاه ارسال گزارش داوران قایقرانی توسط داور کرمانشاهی
08 آبان 1400 - 13:30
شناسه : 11733

ناجی پیمان ضیایی داور بین المللی آب‌های آرام برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت دستگاهی مکاترونیک شد که می‌تواند گزارش داوران مسیر در رقابت‌های قایقرانی را به صورت ارتباط رادیویی در لحظه ارسال کند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، ناجی پیمان ضیایی سازنده دستگاه گفت: این دستگاه نمونه خارجی و داخلی ندارد و ساخت دستگاه ارسال گزارش داوران قایقرانی توسط داور کرمانشاهیایران تنها کشوری است که به دستگاه مذکور مجهز می‌شود.

وی افزود: تا پیش از این ارسال گزارش‌ها در رقابت‌های قایقرانی به صورت کتبی توسط داوران مسیر انجام می‌شد که پر کردن هر فرم حدود ده تا پانزده دقیقه زمان می‌برد و موجب هدر رفتن زمان زیادی در مسابقات می‌شد، اما با ساخت این دستگاه گزارش‌ها در همان لحظه ارسال می‌شود و خللی در روند برگزاری مسابقات ایجاد نمی‌شود.

این کارشناس ارشد مکاترونیک (رباتیک) خاطرنشان کرد: دستگاه مذکور مورد حمایت فدراسیون قایقرانی ایران قرار گرفته و قرار است در رایزنی با فدراسیون جهانی این دستگاه به تولید انبوه برسد.

ضیایی به نحوه کار دستگاه نیز اشاره کرد و گفت: این دستگاه ترکیبی از برنامه نویسی مکانیک و الکترونیک و دارای جعبه و کیبورد است که به داوران کمک می‌کند تا خطا‌های محتمل در طول مسابقه را سریعا به داوران خط پایان ارائه دهد و دیگر نیاز به ارائه گزارش کتبی نخواهد بود.

این داور بین المللی افزود: هزینه تولید اولیه دستگاه حدود ۱۰میلیون تومان بوده است ولی در تولید انبوه، این دستگاه با هزینه کمتری عرضه خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷