افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
پرونده‌های تیراندازی با فوریت و قاطعانه رسیدگی می‌شود
23 بهمن 1400 - 9:29
شناسه : 18496

دادستان کرمانشاه: پرونده‌های تیراندازی در کرمانشاه باید با فوریت و به صورت قاطعانه رسیدگی شود.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، شهرام کرمی در نشست “اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با تیراندازی وشیوه رسیدگی به پرونده‌های تیراندازی با فوریت و قاطعانه رسیدگی می‌شودپرونده‌های درگیری مسلحانه در تعامل با ضابطین ” که با حضور ضابطین دستگاه قضایی برگزارشد، با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطع با استفاده‌کنندگان از سلاح گرم در نزاع‌ها و درگیری ها، اظهار داشت: در این رابطه به محض وقوع تیراندازی دستگیری عامل یا عاملین تیراندازی، کشف سلاح و مهمات مورد استفاده در تیراندازی، بررسی دوربین‌های مشرف به محل تیراندازی، جمع آوری پوکه‌ها از محل تیراندازی و تحصیل و جمع آوری ادله باید با قید فوریت در دستور کار نیرو‌های پلیس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به تیراندازی باید به سرعت توسط پلیس تکمیل و به مرجع قضایی تحویل داده شود، افزود: از ضابطین دستگاه قضایی می‌خواهیم در پرونده‌های تیراندازی تمام اطلاعات دقیق و جزئی مربوط به تیراندازی را ثبت کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در خصوص پرونده‌های با موضوع تیراندازی، دستور‌های قضایی جامع و کامل از جانب قضات صادر شود و اجرای دستور‌های قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جانب ضابطین صورت گیرد.

کرمی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص تیراندازی‌هایی که در سطح شهر کرمانشاه صورت می‌گیرد، گفت: طبق بررسی‌ها وقوع بیشتر تیراندازی‌ها در ساعت یک بامداد تا پنج صبح و فراوانی وقوع تیراندازی در دو محله حاشیه نشین شهر است، بنابراین تاکید داریم حضور پلیس جهت پیشگیری از وقوع تیراندازی و همچنین اقدام عاجل در راستای دستگیری عاملان تیراندازی در این زمان و این دو محله تقویت شود.

وی یادآور شد: با توجه به فراوانی تیراندازی‌ها در شهرستان کرمانشاه به منظور مقابله با این پدیده، با آن دسته از افراد متهم که اقدام به تظاهر و قدرت نمایی با اسلحه گرم می‌کنند، برخورد جدی قضایی صورت می‌گیرد.

کرمی با بیان اینکه درصد کمی از تیراندازی‌ها هم با سلاح‌های دارای مجوز انجام می‌شود، گفت: در مورد آن دسته از افرادی که با سلاح مجوز دار اقدام به تیراندازی یا تظاهر و قدرت نمایی می‌کنند، قضات شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های تیراندازی دستور توقیف سلاح مکشوفه را صادر و پیشنهاد عدم تمدید مجوز آن را بدهند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: قضات دادسرای کرمانشاه حمایت و پشتیبانی قاطع از ضابطین انتظامی در اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله را در پرونده‌های تیراندازی خواهند داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷