افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
اولین کشوری هستیم که واکسن اُمیکرون را تولید کرده ایم
05 اسفند 1400 - 18:30
شناسه : 19289

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو : اولین کشوری هستیم که واکسن سویه اُمیکرون را تولید کرده ایم.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، اولین کشوری هستیم که واکسن سویه اُمیکرون را تولید کرده استمعاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحران کرونا بسیار خوب عمل کرده و  این بیماری در استان کرمانشاه، با کمترین چالش و ناراحتی  برای مردم مدیریت شده است گفت:در جذب دانشجوی خارجی و توریسم درمانی کار‌های خوبی در دانشگاه انجام شده و باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرد.

دارایی به زیرساخت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه سلامت استان ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: این استان توان مضاعفی برای انجام کار‌های بزرگتر در این حوزه را دارد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۱۰ میلیون دُز واکسن داخلی و خارجی تهیه شد و خوشبختانه درحال حاضر ۸۵ درصد مردم کشور واکسینه شده اند.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه دز سوم واکسن کرونا نیز به سرعت ادامه پیدا می‌کند گفت: در خصوص تزریق دُز چهارم واکسن برای افراد در معرض خطر برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: شرکت‌های تولید واکسن در کشور ما، می‌توانند ۵۰ میلیون دُز  واکسن در ماه تولید کنند.

دارایی گفت: دو شرکت در کشور واکسن سویه اُمیکرون را تولید و تاییدیه کمیته اخلاق را دریافت و مجوز معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را گرفته اند.

وی اظهار داشت: ۲۱ شرکت ما وارد تولید واکسن با پلتفرم‌های مختلف شده اند و واکسن برکت نیز در حال گذراندن مراحل نهایی تاییدیه بهداشت جهانی می‌باشد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به نگرانی که نسبت به ابتلای کودکان در سویه اُمیکرون وجود داشت، اهتمام ویژه‌ای برای افزایش و تجهیز تخت‌های PICU, NICU صورت گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷