افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
برگزاری یادواره ملی شهدای دانش آموز به میزبانی کرمانشاه +فیلم
13 تیر 1401 - 15:29
شناسه : 25709

این یادواره از دهم تا پانزدهم تیرماه در مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می‌شود و دانش آموزان پسر (۱۰ تا۱۲) و دانش آموزان دختر (۱۳تا ۱۵) تیرماه از این مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.

پ
پ

به گزارش صدا وسیما مرکزکرمانشاه، یادواره ملی شهدای دانش آموز به عنوان همکلاسی آسمانی به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور بااشاره به اینکه ورود پیکر مطهر شهید گمنام از دوران دفاع مقدس آغازگر یادواره ملی شهدای دانش آموز با عنوان همکلاسی آسمانی در استان کرمانشاه شد گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سال ۱۳۸۴ با هدف حفظ و نشر آثار شهدای دانش آموز، طرح همکلاسی آسمانی ویژه پسران و لشگر فرشتگان ویژه دختران را اجرا کرده است.
حسین تاریخی افزود: دانش آموزان در قالب گروه‌های سرگذشت پژوهی به منازل شهدا خانواده‌های شهدا مراجعه می‌کردند و تلاش می‌کردند که به مستندسازی از زندگی شهدای دانش آموز بتوانند الگو‌های عینی برای خودشان تصویر کنند.
به گفته وی این یادواره از دهم تا پانزدهم تیرماه در مناطق عملیاتی غرب کشور برگزار می‌شود و دانش آموزان پسر (۱۰ تا۱۲) و دانش آموزان دختر (۱۳تا ۱۵) تیرماه از این مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور افزود: مسافران نور در این سفر از یادمان‌های شهدای پاوه، مرصاد و بازی دراز بازدید خواهند داشت و برنامه‌های متنوعی در قالب نشست‌های آموزشی، بازدید، نمایش فیلم، صبحگاه مشترک و مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان پیش بینی شده است.
آقای تاریخی اضافه کرد: مدت زمان حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی سه شبانه روز است و در این مدت راویان، حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و چگونگی طراحی و اجرای عملیات را برای دانش آموزان روایت می‌کنند
حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در این مراسم وجود شهدای دانش آموزان را یکی از ویژگی‌های ممتاز دفاع مقدس دانست وگفت: در حال حاضر نیاز ما به یاد شهیدان و زندگی با ان‌ها به مراتب بیشتر از قبل است، چون کار ماالان پیچیده‌تر و میدان سختر است.
وی گفت: در کل کشور ۳۶ هزار دانش آموز شهید داریم که ۱۶ هزار آن عضو انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوده ا ند.
۱۵۰۰ دانش آموز در قالب این یادواره از مناطق عملیاتی استان کرمانشاه شامل یادمان شهدای پاوه، ارتفاعات بازی دراز، یادمان مرصاد بازدید کردند.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان امسال با کمرنگ شدن ویروس منحوس کرونا با برگزاری یادواره ملی ” لشکر آسمانی ” و اعزام کاروان‌های دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب کشور، حماسه آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل جدید باز آفرینی خواهد کرد.
این برنامه ملی که با حضور بیش از دو هزار دانش آموز سراسر کشور و با هدف آشنایی بیشتر آینده سازان با فرهنگ و ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار خواهد شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷