افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
کنکوری‌ها آزمونِ دی‌ ماه را از دست ندهند
09 آذر 1401 - 15:25
شناسه : 34494

یک مشاور تحصیلی به کنکوری‌ها توصیه کرد، آزمونِ دی‌ ماه را برای کسب نتیجه بهتر در آزمون سراسری از دست ندهند.

پ
پ

 نعمت فتحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برگزاری کنکور دی ماه فرصت خوبی برای داوطلبان پشت کنکوری است، گفت: کنکوری‌ها می‌توانند از این فرصت مضاعف به نفع خود و برای کسب نتیجه بهتر در آزمون سراسری استفاده کنند.

فتحی با بیان اینکه برگزاری دو بار در سال کنکور سراسری زمینه فرصت دادن بیشتر به کنکوری‌ها را فراهم کرده، گفت:برگزاری دو بار در سال کنکوری سراسری می‌تواند نقش مهمی در مدیریت استرس داوطلبان کنکوری داشته باشد.

این مشاور تحصیلی در ادامه توصیه هایی هم به کنکوری‌ها برای مدیریت استرس داشت و گفت: اگر استرس داوطلبی زیاد باشد به نحوی که احساس خستگی روانی و بی‌حوصلگی داشته  و به تپش قلب و احساسات دیگری مثل سرگیجه و تهوع دچار شود، باید برای دریافت مشاوره در مورد راهکارهای کاهش اضطراب به مشاور مراجعه کند.

فتحی سپس با بیان اینکه داوطلبان در مدت باقیمانده تا برگزاری کنکوری سراسری دی ماه باید دو سوم زمان خود را روی تست زنی و یک سوم باقیمانده را به مطالعه و مرور دروس اختصاص دهند، گفت: رعایت این نکات می تواند کارایی داوطلبان را سر جلسه آزمون بالا ببرد.

وی داشتن خواب کافی و تغذیه خوب را در ایجاد آمادگی ذهنی در داوطلبان برای مطالعه دروس لازم دانست و ادامه داد: داوطلبان آزمون سراسری حتما باید به ازای هر ۴۵ تا ۵۰ دقیقه مطالعه، پنج دقیقه را به مرور همان مطالب خوانده شده اختصاص داده و ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی سپس یک توصیه هم به کلاس دوازدهمی ها داشت و از آنها خواست خیلی روی آزمون سراسری دی ماه برنامه‌ریزی نکرده و بیشتر به فکر امتحانات دی ماه خود در مدارس باشند.

فتحی ادامه داد: کلاس دوازدهمی‌ها می‌توانند در بازه زمانی بهمن و اسفند یک دور کتب درسی خود را مطالعه کرده و بعد از عید نیز یک دور دیگر درس بخوانند، لذا برنامه ریزی برای شرکت در کنکور تیر ماه به نفع این دانش‌آموزان است.

انتهای پیام
   
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷