افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
بر اساس آمار میانگین نرخ باروری استان یک و نیم است
07 خرداد 1402 - 11:01
شناسه : 38285

در حال حاضر استان کرمانشاه یکی از استان های پیر کشور است که می بایست برای پیری جمعیت موضوع ازدواج طلاق و باروری تصمیمات جدی اتخاذ شود.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، بر اساس آمار میانگین نرخ باروری استان یک و نیم استنماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری  در نشست شورای فرهنگ عمومی با تبریک دهه کرامت گفت:  مسئله خانواده و فرزندآوری یک مسئله جدی و کشوری است .

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه آمارهای ارائه شده نگران کننده است گفت:  نرخ باروری استان است ۴/۶در سال ۶۴ به یک و نیم رسیده است.

وی تصریح کرد :  کاهش نرخ ازدواج از ۸۷۴ هزار در سال ۹۰ به پانصد و هفتاد هزار در سال ۱۴۰۰ افزایش طلاق از ۱۴۳ هزار در سال ۹۰ به ۲۰۰ هزار در سال ۱۴۰۰ آماری تکان دهنده است که می بایست مردم از خطرات و پیامدهای آن مطلع باشند.

 وی با اشاره به پژوهش مجلس شورای اسلامی و نظرسنجی از مادران و پدران گفت:  ۷۶ درصد خانواده‌ها از آینده شغلی فرزندان نگرانند ۷۱ درصد مشکلات اقتصادی را مطرح می‌کنند و از مشکل مسکن می گویند.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت:  در دولت سیزدهم قوانین و مقررات خوب ابلاغ شده است اما قوانین اجرا نمی شود آیت الله محمدی عراقی خواستار تشکیل قرارگاه فعال با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها و ادارات شد

وی تصریح کرد:  همه باید به کمک صدا و سیما بیایند و ازظرفیت نخبگان اساتید روحانیون و گروه‌های مختلف استفاده شود و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی شود .

استاندار کرمانشاه هم توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یکی از مباحث مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : پیری جمعیت موضوعی جدی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

 دکتر صحرایی تشکیل قرارگاه مجزا با یک بازطراحی در شورای فرهنگ عمومی را یکی از موضوعات مهم برای حمایت از این قانون دانست و افزود:  تبلیغ و ترویج شناسایی ظرفیت‌های قانونی و بازخواست از برنامه‌های پیشروی استان است که می‌تواند به اجرای این طرح کمک کند .

وی تشکیل جلسات فوق‌العاده برای پیش بردن این قانون را در استان الزامی دانست .

در ادامه جمعی از مدیران ادارات دستگاههای اجرایی در خصوص مدیریت خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی بر پایه همایش های ازدواج آسان جهت گیری سمن ها به سمت تحکیم بنیان خانواده و روابط سالم و عاطفی خانواده و آموزش های لازم و همگانی سخن گفتند

امامیان مدیر کانون های خدمت رضوی استان ازامکان برپایی ۳۰۰ برنامه فرهنگی و معنوی در این دهه پر خیر و برکت در استان خبر داد و طبخ غذا جشن میلاد با سعادت امام رضا در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه پیاده روی خانوادگی و جشنهای محلات و از برنامه های این ایام برشمرد .

خدام رضوی پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را به این نشست آوردند  .

سال گذشته موضوع خانواده جزو پنج موضوع اصلی شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.

 بر اساس ابلاغ دبیرخانه ر موضوع خانواده امسال هم جز موضوعات اصلی است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

 برای این قانون ۷۳ ماده استانی تعریف شده است

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷