افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33576 تعداد نوشته های امروز : 23×
کشف ویژگی ضدتومور آنتی‌ژن‌های غذایی: پروتئین‌های شیر در مهار تومورها مؤثرند
03 مهر 1403 - 12:02
شناسه : 66773

محققان ژاپنی کشف کرده‌اند که آنتی‌ژن‌های غذایی مانند پروتئین‌های شیر می‌توانند با تحریک سیستم ایمنی روده‌ای، به توقف رشد تومورهای شکمی، به‌ویژه در روده کوچک کمک کنند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از ایرنا،تحقیقات جدید به رهبری «هیروشی اونو» از مرکز علوم پزشکی ریکن در ژاپن نشان می‌دهد که آنتی‌ژن‌های موجود در غذاها، به‌ویژه پروتئین‌های شیر، می‌توانند به‌طور موثری رشد تومورها را در ناحیه شکم متوقف کنند. این مطالعه که در نشریه «مرزهای ایمنی‌شناسی» منتشر شده، به بررسی چگونگی تحریک سیستم ایمنی روده‌ای توسط این پروتئین‌ها پرداخته و نحوه اثرگذاری آن‌ها بر مهار تشکیل تومورهای جدید را توضیح می‌دهد.

با اینکه آنتی‌ژن‌های غذایی به‌دلیل ارتباطشان با واکنش‌های آلرژیک در رسانه‌ها به‌طور منفی معرفی می‌شوند، این تحقیق نشان می‌دهد که آن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک عامل محافظتی در برابر تومورها عمل کنند. محققان پیش‌تر دریافتند که این آنتی‌ژن‌ها تنها در روده کوچک، و نه در روده بزرگ، سلول‌های ایمنی را فعال می‌کنند.

کشف ویژگی ضدتومور آنتی‌ژن‌های غذایی: پروتئین‌های شیر در مهار تومورها مؤثرند

در این مطالعه، با انجام آزمایش‌هایی روی موش‌ها، تیم تحقیقاتی نتیجه‌گیری کرد که سرکوب تومورها ارتباط مستقیمی با حضور آنتی‌ژن‌ها دارد و این اثر به ارزش تغذیه‌ای غذا وابسته نیست. سه نوع رژیم غذایی مختلف بر روی سلول‌های ایمنی، به‌ویژه سلول‌های «تی»، تأثیر گذاشت و فرآیند بیولوژیکی مرتبط را مشخص کرد.

کشف ویژگی ضدتومور آنتی‌ژن‌های غذایی: پروتئین‌های شیر در مهار تومورها مؤثرند

این یافته‌ها پیامدهای بالینی قابل توجهی دارند، به‌ویژه برای افرادی که با مشکلات گوارشی مواجه‌اند. رژیم‌های غذایی پایه‌ای عاری از آنتی‌ژن، که شامل آمینواسیدهای ساده است اما پروتئین ندارد، می‌تواند به کاهش مشکلات گوارشی کمک کند و به طور غیرمستقیم بر مبارزه با تومورها تأثیر بگذارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷