افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
زمینه بازگشت دائمی معتادان بهبود یافته به اجتماع فراهم شود
30 فروردین 1401 - 14:30
شناسه : 22312

استاندار کرمانشاه: آموزش مهارت‌های کاربردی به معتادان بهبود یافته می‌تواند بسترهای لازم را برای بازگشت دائمی آنها به دامان خانواده و اجتماع فراهم کند.

پ
پ

به گزارش صدا وسیما مرکز کرمانشاه، زمینه بازگشت دائمی معتادان بهبود یافته به اجتماع فراهم شودبهمن امیری مقدم در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیران دستگاههای مختلف برگزار شد گفت: اردوگاه کنگاور که در گذشته محل اسکان آوارگان عراقی بوده است، در سال ۹۷ با تصویب شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مقرر شده که به اردوگاه توانمندسازی معتادان تبدیل شود.

وی افزود: متاسفانه پس از گذشت سه سال هنوز این اردوگاه که یک ظرفیت بسیار بزرگ است، تعیین تکلیف نشده است.

استاندار کرمانشاه گفت: با نشست‌هایی که با بخش صنعت استان برگزار شد، چهره‌های شناخته شده این حوزه برای فعال کردن این اردوگاه به عنوان یک مرکز مهم توانمندسازی اعلام آمادگی کردند و سازمان صمت باید از امروز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز به کار این مرکز آغاز کند.

وی گفت: در این مجتمع می‌توان با همکاری کارآفرینان موفق، در کنار مهارت آموزی به معتادان بهبودیافته، در حوزه تولید و ایجاد درآمد برای این افراد هم کار‌های بسیار خوبی انجام داد.

امیری مقدم گفت: بسیاری از افراد معتاد به دلیل ناتوانی در پیدا کردن شغل، پس از بهبود اولیه دوباره در دام اعتیاد می‌افتند و فراگیری یک حرفه می‌تواند این چرخه باطل را متوقف کند.

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر وظایف قانونی، وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی دارند که در قبال سلامت جوانان مردم احساس مسئولیت کنند و برای کمک به خانواده‌های گرفتار تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

امیری مقدم همچنین خواهان افزایش مراکز نگهداری با مشارکت بخش خصوصی و با نظارت دستگاه‌های مسئول شد.

وی همچنین بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با کشت کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: لیست کسانی که دارای پرونده قبلی هستند باید به دستگاه‌های ذیربط داده شود تا در صورت تکرار جرم، برخورد بسیار قاطعی با آن‌ها صورت گیرد و حتی در صورت تشخیص دستگاه قضایی، زمین‌ها و اموالشان مصادره شود.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین منابع طبیعی هم موظف است از عرصه‌های خود حفاظت کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق پلیس با مجرمین برخورد کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷