افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قصرشیرین به کشت ذرت اختصاص یافت.
31 خرداد 1401 - 9:29
شناسه : 25144

فرماندار قصرشیرین گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد‌های زاگرس ، تنگه حمام و سد سومار در این شهرستان به کشت ذرت اختصاص یافت

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه، ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قصرشیرین به کشت ذرت اختصاص یافت.مراد علی تاتار امروز درکارگروه آب و خاک قصرشیرین با محوریت رفع مشکلات و رفع نواقص سیستم‌ها و شبکه‌های در حال اجرا با حضور کارشناسان مرتبط افزود: با تخصیص آب به اراضی کشاورزی پایاب این سد‌ها فرصتی ایجاد شده تا به کشت ذرت به عنوان کشت دوم پاییزه اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: هرچه سریعتر باید نواقص این اراضی به منظور منتفع شدن کشاورزان مرتفع و نواقص شبکه‌ها نیز جهت بهره وری و بهره‌برداری بیشتر با جدیت پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در مجموع از قبل سه سد و همچنین سامانه گرمسیری ۱۱ هزار هکتار از اراضی زیردست این مجموعه‌های آبی با رفع مشکلات و نواقص قابلیت بهره برداری را دارد.
رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین نیز گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰ هکتار به صورت ناخالص و در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به صورت خالص شبکه‌های آبیاری اجرا شده است.
مراد محمودیان افزود: امسال بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش سد زاگرس سد تنگ حمام و سد سومار زیر کشت ذرت می‌رود و پیگیری لازم در خصوص اینکه در سال زراعی جدید بتوانیم بیشتر اراضی تحت پوشش سد‌ها و حتی سامانه گرمسیری زیر کشت محصولات زراعی برود در حال انجام است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷