افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
توافق مقامات ایرانی وعراقی برای تردد انفرادی زائران به عراق در چند روز آینده +فیلم
07 مرداد 1401 - 8:31
شناسه : 26640

فعالیت شبانه‌روزی مرز بین المللی خسروی در ایام اربعین از تصمیمات امروز مسئولان استان کرمانشاه در دیدار با هیات عراقی در قصرشیرین بود .

پ
پ

به گزارش صدا سیما مرکزکرمانشاه،توافق مقامات ایرانی وعراقی برای تردد انفرادی زائران به عراق در چند روز آینده  هیات عراقی به سرپرستی معاون استاندار دیاله صبح امروز چهارشنبه از مرز خسروی وارد کشورمان شد
معان هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه دراین نشست از تلاش برای استقرار امکانات و تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی ویژه به زائران جهت تردد به عتبات عالیات و همچنین ایجاد بستر مناسب برای برای ورود زائران عراقی جهت زیارت مشهد مقدس از مرز رسمی خسروی است.
تشکیل تیم‌های تخصصی برای پیگیری موارد و مشکلات و همچنین برگزاری جلسات متعدد و مستمر بین فرمانداران قصرشیرین و خانقین تاکید کرد تا مسایل و مشکلات موجود مرتفع شود.
همچنین متناسب سازی و همسازی گیت‌های ورودی و خروجی از مرز در پایانه‌های مرزی خسروی و منذریه را ایجاد کرده که خدمات خوبی به زوار ارا ئه دهیم.
ما باید امکانات را طوری ببینیم که در ۱۰ روز منتهی به اربعین روزانه ۱۰۰ هزار نفر تردد را از مرز خسروی به عراق داشته باشیم و همچنین همکاری‌های ما با استان دیاله تنها در مبحث اربعین نیست و در جلسات بعدی در رابطه با برگزاری نمایشگاه دائمی، تبادل دانشجو و درمانی نیز همکاری خواهیم داشت.
بشار فتح الله معاون استاندار دیاله عراق نیز گفت: بسیار خرسندیم که امروز در جلسه‌ای در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده ایم و تمام تلاشمان را برای حضور خوب زوار ایرانی در عراق به کار می‌بریم تا بهترین سفر را برای این زیارت اربعین داشته باشیم.
در ادامه، ارائه آموزش زائران ایرانی برای چگونگی حضور در عراق، تامین امنیت زوار در مسیر تردد به کربلا، تمهیدات امنیتی لازم، استقرار نماینده ویژه در مرز و پیگیری لازم برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز در ایام اربعین حسینی و افزایش تجهیزات و زیرساخت هاو گیت‌های گذرنامه را از مواردی بیان کرد که در راستای خدمات رسانی به زوار در دستور کار طرف عراقی در استان دیاله قرار دارد.
فتح الله گفت: عراقی‌ها افتخار می‌کنند که میزبان و خادم زائران باشند و در منازل مردم به روی زائران باز است و ایجاد توافقات و نکات امنیتی و اداری برای تامین سلامت و خدمات رسانی بهتر به زائران است.
محمد پورهاشمی ما در استان کرمانشاه و مرز خسروی علاوه بر زائران کشورمان زائرانی از کشور‌های ترکیه، پاکستان، افغانستان و سایر کشور‌ها را نیز خواهیم داشت که از این مرز به عراق عزیمت می‌کنند.
با توجه به کوتاهی مسیر و شرایط آب و هوایی و زیرساخت‌های مناسب استقبال بسیار خوبی از سوی زائران ازمرز رسمی خسروی خواهد شد و از این رو نیازمند همکاری طرف عراقی هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷