افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
نکات مهم تغذیه ای در ماه رمضان
14 فروردین 1401 - 17:30
شناسه : 21406

کارشناسان تغذیه، درباره مصرف مواد غذایی مناسب در وعده های سحر و افطار به روزه داران توصیه هایی دارند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، نکات مهم تغذیه ای در ماه رمضانکارشناس مسئول تغذیه شهرستان کرمانشاه استفاده  ۶ گروه غذایی شامل نان وغلات، شیر ولبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات، گوشت و پروتئین را برای روزه داران مفید عنوان کرد و گفت: روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام  را در برنامه  خود قرار دهند چرا که حذف هر یک از این وعده‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، ضعف و بی حالی شود.

رضا زاده افزود: در وعده سحر باید از  مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز کرد زیرا باعث افت قند خون و  گرسنگی زود هنگام می‌شود.

وی از روزه داران خواست در وعده سحر غذا‌های پر پروتئین مانند ماهی، کباب، کله  پاچه، کتلت و کوکو را مصرف نکنند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه،  چای پررنگ و شربت‌ پرهیز کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان لینکه در وعده سحر  مصرف پلو و خورشت‌های کم چرب و کم نمک از جمله لوبیا پلو توصیه می‌شود گفت: ماست، سالاد، سبزی نیز به حفظ آب بدن کمک می‌کند و در عین حال نباید از مصرف شیر و لبنیات غافل شد.

رضا زاده گفت: بعضی به اشتباه در وعده سحر آب زیاد می نوشند، که مصرف آب زیاد  نه تنها کمکی به رفع تشنگی نمی‌کند بلکه موجب دفع آب اضافی از بدن می‌شود.

وی گفت: خرما به همراه شیر و چای کمرنگ در وعده افطار گزینه مناسبی است و مصرف غذا‌های سبک مانند فرنی، شیربرنج، نان وتخم مرغ، نان و  پنیر و سبزی نیز باید استفاده شود.

رضا زاده با بیان اینکه  بهترین زمان برای مصرف شام یکساعت بعداز  افطار است گفت: دراین وعده می‌توان از مواد پروتئینی همچون گوشت استفاده کرد.

وی گفت: وعده افطار تا سحر بهترین زمان برای تامین آب مورد نیاز بدن است و در این زمان بهتر است دوغ کم نمک،  میوه سبزیجات  و مایعات مصرف شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷