افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33486 تعداد نوشته های امروز : 11×
مرز خسروی، مرزی آرام با زیرساخت‌های خوب است
04 شهریور 1401 - 0:25
شناسه : 28473

استاندار کرمانشاه با اشاره به سابقه درخشان مردم استان کرمانشاه در میهمان نوازی از زوار عتبات عالیات، از زوار اربعین برای انتخاب مرز خسروی در پیاده روی اربعین دعوت کرد.

پ
پ

بهمن امیری مقدم، عصر امروز(سوم شهریور) در مراسم اختتامیه نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در کرمانشاه برگزار شد، از کرمانشاه به عنوان قدمگاه زوار عتبات عالیات از گذشته های دور یاد کرد و افزود: قدمت مردم نوازی از زوار عتبات عالیات در استان کرمانشاه به قرن ها پیش برمی گردد و مردم این استان همواره در میهمان نوازی از زوار عتبات عالیات سنگ تمام گذاشته اند.

وی تاکید کرد: در بیان عشق و ارادت مردم استان کرمانشاه به سید و سالار شهیدان اینکه چهار دانگ از کرمانشاه وقفی بوده که بخش اعظم موقوفات آن نیز با نیت خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات وقف شده اند.
 
استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به تنوع اقوام و مذاهب در کرمانشاه داشت و گفت: مردمان این استان شامل اهل تشیع و اهل تسنن و اهل حق در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و نقطه مشترک تمام این اقوام ارادت آنها به سید و سالار شهیدان(ع) است.

امیری مقدم ادامه داد: مردم استان کرمانشاه کارنامه درخشانی در دوران دفاع مقدس از خود به جا گذاشته اند، کما اینکه کتاب جنگ در این استان باز و بسته شده است. 

امیری مقدم با بیان اینکه استان کرمانشاه ۹۸۰۰شهید در سال‌های جنگ تحمیلی تقدیم کرده، گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن بیشترین شهدای زن کشور را دارد.

امیری مقدم اضافه کرد: این استان سرزمین ایستادگی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد و نیز قدمگاه آزادگان سرافراز است.

وی در ادامه اشاره ای هم به رخدادهای خوب اخیر استان داشت و گفت: سفر اخیر ریاست جمهوری کرمانشاه را به یک کارگاه عمرانی و اشتغالزایی تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی به صورت رسمی در آستانه اربعین حسینی، از زوار اربعین خواست مرز خسروی به عنوان کوتاهترین مرز را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند.

وی گفت: این مرز در عین حال که مرز آرامی است از زیرساخت های خوبی برخوردار بوده و از گذشته ها قدمگاه ورود بزرگان دین به عتبات عالیات بوده است.

وی سپس ضمن تبریک هفته دولت، گفت: در هفته دولت امسال مقدمه عملیات اجرایی پروژه هایی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۶۵۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

نوزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی از اول شهریور در کرمانشاه آغاز بکار کرد و تا امروز ادامه داشت.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷